Ets SLIDER? Jo sí!!

Carregat el divendres, de setembre 18, 2009, dins ,



Després d'unes setmanes sense haver editat res (resultava haver arribat al missatge número 100 del bloc), em permeto, en el missatge 101, penjar un post una mica "freaky", o el que en català se'n diu, extravagant. Ho confesso: sóc una SLIDER. No, no, no té res a veure amb res d'Internet ni de Lideratges, sinó amb el fet de causar interferències els llums dels carrers: Street light interference (SLI)

M'explico: dimecres, anant caminant pel carrer, al vespre, i em va passar alguna cosa que altres cops ja m'havia passat però que feia temps que no constatava: vaig apagar dos fanals, dos llums del carrer, "faroles", per entendre'ns. Era un dia que estava especialment neguitosa, i vaig pensar: serà veritat que capten les energies negatives, les "faroles"? o és un "farol"? Ja tenim tema: parlarem dels "apagafaroles" ("apagafarolas", o SLIDERS), que és el tal i com he vist que s'anomenen als causants dels esmentats efectes, tal i com he llegit per les diferents webs que he buscat.

De fet, sembla que hi ha gent que té aquesta habilitat: passeges pel carrer, de nit, quan els fanals ja estan encesos. Quan t'apropes a uns cinc metres d'un dels fanals, s'apaga, i després d'haver caminat unes passes, oh, sorpresa, es torna a encendre. De moment no li dones importància (casualitat, potser?) i al cap d'unes quantes altres passes hi ha alguna cosa que et fa despertar de cop i deixar de banda els altres pensaments: què ha passat? s'ha tornat a apagar un llum?? això ja no és casualitat!! Una, dues, tres passes... , m'aturo, em quedo mirant el llum, i vaig movent-me poc a poc allunyant-me del llum, i quan sóc prou lluny (posem-hi cinc metres), voilà! el fanal s'encén de nou!!

Llavors comences a pensar: tinc poders?? tinc realment un radi electromagnètic al voltant que pot causar fins i tot aquest efecte? sóc especial?? No. Desenganya't. Ets un il·lús (el que es deixa portar per les il·lusions, eh, sense insultar).

Bé, finalment, després de buscar aquí i allà, he trobat una pàgina on ho explica tot plegat força bé, si més no de manera prou convincent, si és verídic o no això ja no ho sé, però sembla, si més no, creïble, el podreu veure aquí, a la Gran Epoca.

Què es pot destacar d'aquest article?
Doncs que aquest "poder" testat en múltiples persones ha adquirit aquest nom propi: Street light interference (SLI).
També se'n pot extreure que si això et passa a tu, no ets un extraterrestre, hi ha més gent a qui li passa (i això, vulguis o no, tranquil·litza).

L'explicació més sensata és que aquest fenòmen té lloc quan els equips elèctrics (en aquest cas les bombetes), arriben al final de la seva vida útil. Quan una bombeta es fon, de vegades, és perquè ja no té res per "cremar"... però això pot ser el tema d'un altre post, recordeu-me que us parli del Wolframi, algun dia (els que m'heu tingut a classe ja me n'heu sentit a parlar).

Les làmpares de l'enllumenat públic (s'haurien de dir làmpades, però em sona molt malament, dit així), són de vapors de sodi o de mercuri (d'aquestes cada cop menys), i representa que quan s'escalfen més del compte els gasos, aquestes tenen un sistema d'interrupció del corren elèctric que es recupera un cop la temperatura s'estabilitza. El més preocupant és que això ho causi algú que està passant pel carrer. Tanta energia desprèn com per interactuar amb els fanals?

Doncs bé! ara ens quedarem igual... pregunta sense resposta! Això és una d'aquelles llegendes urbanes sense gaires explicacions, que no s'ha estudiat científicament, i si s'ha fet, no se n'ha fet difusió. Qui sap, potser els que tenim aquesta "habilitat" som gent a l'ull de mira de la NASA i qualsevol dia ens tanquen en algun lloc per sotmetre'ns a algun experiment científic. Si és així, estem "perduts"...!! 

La web en qüestió ens fa esment a Hilary Evans autor de “The SLI Effect” el qual reclama una investigació seriosa per respondre a aquest fenomen. Mentrestant, i tenint en compte que aquell dia estava una mica crispada, hauré de pensar que potser sí que desprenia més energia (negativa) del compte...

Algún dels de BAT potser s'ho podria plantejar com a treball de recerca i fer-me'n cinc cèntims del resultat? :D.

Records! aquest post el dedico als meus alumnes: de vegades, hi ha coses que no tenen resposta, però sigui com sigui, no deixeu de sorprendre-us per les petites coses. Que tingueu molt bon curs!

| edit post

0 Reply to "Ets SLIDER? Jo sí!!"

  • Publica un comentari a l'entrada

    Si tens alguna suggerència, dubte o simplement vols deixar rastre del teu pas per aquí pots deixar el teu missatge.
    Moltes gràcies per contribuir en la millora del bloc.
    Ciència i Tecnologies