A principis de curs, quan em van assignar la plaça d'atenció a la diversitat, no tenia res clar. Una de les primeres coses que vaig fer, crec que abans i tot d'arribar a l'institut, va ser buscar "algo" per internet per saber com afrontar-ho i vaig trobar una cosa d'Espurna: hi havia una mena de kampus, recursos... m'hi vaig inscriure però durant un temps no vaig fer-ne gaire cas, ja tenia prou feina en saber què havia de donar als alumnes aquest curs, anava força perduda.

Un dia, però, vaig tenir prou temps per anar investigant (i de fet encara segueixo... per alguna cosa sóc de ciències!) i ara que ja ho tinc una mica més clar ho escric, com sempre, per tenir-ho aquí al bloc, i perquè us vull fer cinc cèntims als que llegiu això (si ho llegeix algú), perquè crec que descobrir aquest "projecte" és molt i molt interessant, tant per gent que treballi en aules obertes (aules de diversificació curricular), tractament a la diversitat, o senzillament per estar al dia de múltiples recursos TIC, per formar part d'un equip de treball cooperatiu, compartir experiències a l'aula, etc.

Web on s'explica què és Espurna - Projecte i idees bàsiques: http://www.espurna.cat/

Web del Kampus d'Espurna: on la Carme Matas i la Imma Vilatersana pengen els projectes de la quinzena, lloc ple de recursos, etc (requereix registre). Hi ha moltes altres coses a part del kampus.

Xarxa Social: ning d'espurna: requereix registre, però llavors tens un espai-bloc per anar penjant-hi coess del teu interès al bloc ning, fer propostes, consultes, i veure tots els projectes i novetats en les que participen els companys. Hi ha múltiples grups de treball per utilitzar la majoria dels recursos educatius i  no  específicament educatius que es poden trobar a la xarxa  i adaptar a les necessitats o imaginació de cadascú (recursos web 2.0, twitter, eines portables per als llapis de memòria (USB), blocs d'aula, aules d'acollida, pissarres digitals interactives (PDI), webquest, caceres del tresor...) (http://espurna.ning.com/groups)

A part hi ha la seu virtual d'Espurna que es troba a Second Life, un lloc virtual on es troben els dimecres a les deu del vespre per poder parlar de temes concrets o senzillament reunir-se per debatre el que sigui.

És interessant anar-ho descobrint...

Ah, i aquí hi ha informació de la 2a Jornada d'Espurna que tindrà lloc d'aquí uns dies i en la qual jo hi participaré exposant un  exemple l'aplicació de les fitxes d'Espurna que es treballen a nivell de Catalunya cada quinzena a través del Kampus d'Espurna. Jo explico l'ús que vaig fent d'aquests recursos a l'aula juntament amb les meves companyes de departament. A veure com anirà... no ho tinc gaire clar encara però serà una experiència molt interessant, i segur que marxaré amb més ganes d'abans de continuar descobrint aquest entorn.

Per si us interessa assistir-hi i conèixer una mica més  de què va tot plegat:
http://segonajornadaespurna.wikispaces.com/


| edit post

0 Reply to "Descobrint Espurna"

  • Publica un comentari a l'entrada

    Si tens alguna suggerència, dubte o simplement vols deixar rastre del teu pas per aquí pots deixar el teu missatge.
    Moltes gràcies per contribuir en la millora del bloc.
    Ciència i Tecnologies