.
Els canals de youtube i les llistes de reproducció permeten catalogar o indexar els videos que es pengen a Youtube segons els nostres gustos particulars. Hi ha canals de tot tipus (http://www.youtube.com/channels) i permeten fer cerques localitzades de vídeos o cerques per temàtiques.

Si estem registrats amb un compte d'usuari de youtube podem crear les nostres llistes de distribució pròpies, afegir videos preferits i organitzar-ho també en el nostre propi canal per poder anar veient, un rera l'altre, si es vol, els diferents videos.

Els canals permeten afegir comentaris, personalitzar-ho, subscriure's a altres canals, classificar els videos propis, o els que t'agraden en llistes de reproducció visibles i no visibles,etc.

Un exemple de canal molt interessant és el Canal de Recerca en Acció (sí, Pep Anton, sempre et trobo per tot arreu quan busco coses que m'interessen! ja he vist com feies ous ferrats de color verd!!) ;-).  En aquest cas concret s'exposen diferents videos editats per aquesta entitat relacionats amb la docència i l'experimentació. Us penjo una captura aquí al bloc:


Canal de Recerca en Acció

Jo ho desconeixia fins fa poques setmanes i m'agrada molt aquesta particularitat del Youtube, jo mateixa li estic donant un ús particular musicalment parlant i també estic començant a fer una col·lecció de videos científics que en qualsevol moment em pot ser d'utilitat amb els alumnes. Aquest és el meu canal:



CANAL CIÈNCIES

Penseu que si sou usuaris de youtube, per defecte, qualsevol video públic que hàgiu penjat o afegit a les vostres llistes de distribució o preferits si heu vist videos estant registrats se us veuran automàticament al vostre canal, sota l'adreça http://www.youtube.com/nom_usuari_youtube

| edit post

2 Reply to "Catalogant videos: els canals de Youtube i les llistes de distribució. Recerca en Acció"

  • PepQuímic on dimecres, 17 de març, 2010

    Si és que el món científic 2.0 és molt petit, Anna!! ;)

     

    Ciència i Tecnologies on dimarts, 23 de març, 2010

    Pep, tens raó... haurem de fer el grup "Ciència 2.0" al Facebook ;-).
    Ei, vaig passar un video dels teus a classe l'altre dia, el de l'ou ferrat de color verd, els va encantar!! :-D

     
  • Publica un comentari a l'entrada

    Si tens alguna suggerència, dubte o simplement vols deixar rastre del teu pas per aquí pots deixar el teu missatge.
    Moltes gràcies per contribuir en la millora del bloc.
    Ciència i Tecnologies